Standpunten overzicht

Werk en ondernemerschap

Westlanders zijn altijd al ondernemers geweest en dit heeft ons geen windeieren gelegd. D66 is bij uitstek een partij voor ondernemers en wil dat de komende vier jaar ook uitdragen. D66 wil dat de gemeente de juiste voorwaarden schept om het voor bedrijven en instellingen aantrekkelijk te maken zich in Westland te vestigen of te starten en te groeien. Dat geldt natuurlijk ook voor de werknemers die in Westland (komen) wonen. Westland moet deze groepen aantrekken met ruime openingstijden, aantrekkelijke en veilige winkelstraten en bedrijventerreinen, toeristische trekpleisters en gezellige horeca. Ook een mooie omgeving, goede bereikbaarheid en goed onderwijs en goede zorg horen hier natuurlijk bij. Dit draagt allemaal bij aan de aantrekkingskracht van Westland en maakt het leven natuurlijk ook gewoon prettiger. Daarnaast heeft D66 ook genoeg programmapunten specifiek gericht op het vergroten van ondernemerschap, werkgelegenheid en innovatie.

Werk en ondernemerschap