Verkiezingsprogramma 2018-2022

D66 biedt Kansen voor Westland

D66 Westland heeft tijdens een drukbezochte bijeenkomst in het World Horti Center het verkiezingsprogramma voor de periode 2018-2022 “Kansen voor Westland” gepresenteerd. Lijsttrekker Benjamin Hofland en Tweede Kamerlid Tjeerd de Groot ontvingen de eerste exemplaren uit handen van partijvoorzitter Mark Hendrix.

Mark Hendrix: “Het is een écht D66-programma geworden: liberaal, maar ook sociaal, progressief en optimistisch. Het gaat goed met Westland, maar we zien ook nog volop kansen om van Westland een nóg betere plek te maken om te wonen, werken en recreëren.”

“Wij zijn er klaar voor, klaar om Westland weer een stukje sociaal liberaler te maken”, aldus lijsttrekker Hofland, “Alle Westlanders kunnen weer op ons rekenen. Wij staan voor een Westlandse samenleving waar iedereen erbij hoort, ongeacht overtuiging, handicap, afkomst, geaardheid of leeftijd. Ik heb het volle geloof erin dat wij als gemeente de verantwoordelijkheid hebben om iedereen vanuit zijn eigen kracht te laten meedoen. Westland bruist van de kracht en is een gemeente die trots mag zijn op zichzelf. Het barst van de vrijwilligers en initiatieven voor goede doelen.”

De focus van D66 Westland zal liggen op goed onderwijs, goed klimaat en groen, en goede zorg. Westland is het Silicon Valley van de tuinbouw. Goed onderwijs en hoger opgeleid personeel zijn daarvoor onontbeerlijk. Duurzaamheid moet dichter bij de inwoners worden gebracht en in de zorg moeten innovatie en particuliere initiatieven sterker worden gestimuleerd.

Benjamin Hofland: “D66 Westland is er klaar voor, ík ben er klaar voor. Meer dan ooit staan we voor mooie uitdagingen die we vol vertrouwen aan zullen gaan. Op naar 21 maart!”

Tjeerd de Groot, woordvoerder land- en tuinbouw in de Tweede Kamer, was vol lof over het programma: “D66 laat met dit programma zien dat wij duidelijke keuzes maken voor Westland. En dat betekent dat Westlanders ook een duidelijke keuze hebben. Een sociaal en liberaal beleid, ook voor het tuinbouwcluster, is precies wat Westland de komende vier jaar goed kan gebruiken.”

Na de presentatie van het programma kon lijsttrekker Benjamin Hofland ook de kandidatenlijst bekendmaken: “Met 27 kandidaten is dit de grootste D66-lijst ooit in Westland. Het is een mix van ervaring en nieuw talent, met veel mensen uit onderwijs en bedrijfsleven. Een goed team dat een stempel gaat drukken op het Westlandse bestuur.”

D66-raadslid Maxim van Ooijen staat op de tweede plaats, gevolgd door de jonge talenten Bryan Verkade en Ilse Daalhof. Fractievoorzitter Tamara van Riet is lijstduwer.

Gepubliceerd op 05-12-2017 - Laatst gewijzigd op 05-12-2017