2020-01-06 rondvraag mo – westlandse inzet invictus games

Rondvraag voor de commissie MO van 6 januari 2020

Op 18 juni 2018 heeft D66 Westland een rondvraag gesteld inzake een mogelijke bijdrage van Westland aan de Invictus Games die van 9 tot 16 mei 2020 in Den Haag worden gehouden.

Onze fractie heeft in de commissievergadering aangegeven dat er bij dit mondiale evenement een Westlandse inbreng zou moeten zijn om de nadruk te leggen op de gezonde voeding en producten die Westland voorbrengt. De wethouder sport heeft toegezegd met de opmerkingen die door D66 Westland zijn gemaakt aan de slag te gaan en zich weer bij de commissie te zullen melden.

Na anderhalf jaar heeft de wethouder zich nog niet bij de commissie gemeld, maar inmiddels gaat het gerucht dat Westland zich op een of andere manier verbonden heeft aan de Invictus Games.

Het bovenstaande leidt tot de volgende vragen:

1. Heeft de gemeente Westland zich op een of andere wijze officieel verbonden aan de Invictus Games?

2. Zo ja, wat houdt deze verbinding in?

3. Zo nee, waarom heeft het college de kans om Westland op de kaart te zetten laten schieten?

4. Waarom heeft het college in de afgelopen anderhalf jaar geen vorderingen gemeld bij de commissie?

Gepubliceerd op 05-01-2020 - Laatst gewijzigd op 05-01-2020