Bestuurslid Campagne en Communicatie

Wegens verhuizing van het voormalige bestuurslid zijn we op zoek naar een nieuw bestuurslid Campagne en Communicatie.

Vind je het leuk om activiteiten te plannen en te organiseren en daarbij een team van actieve vrijwilligers aan te sturen? Dan is deze functie je op het lijf geschreven.

Het bestuurslid Campagne en Communicatie draagt zorg voor de (permanente) campagne voor D66 Westland. De belangrijkste uitdaging is het voorbereiden en uitvoeren van de campagne rondom de gemeenteraadsverkiezingen in 2022. Daarnaast zullen er in maart 2021 ook Tweede Kamerverkiezingen plaatsvinden, waarvoor uiteraard ook campagne zal worden gevoerd.

Het bestuur is als geheel verantwoordelijk voor het goed functioneren van de afdeling. Naast de functiespecifieke taken zet ieder bestuurslid zich hiervoor in. Van een bestuurslid verwachten wij dat hij/zij ondernemend, proactief, integer, nieuwsgierig en resultaatgericht is. En op die manier effectief bijdraagt aan het organiseren van activiteiten, het enthousiasmeren van leden en het leggen van de verbinding tussen gemeente, vereniging en politiek. Daarnaast moet hij/zij in staat zijn om verschillende typen mensen te verbinden en daarmee bij te dragen aan de diversiteit van onze afdeling.

Taken, verantwoordelijkheden, en resultaatgebieden bestuurslid Campagne

• Is eindverantwoordelijk voor de (permanente) campagne;
  • Organisatie van alle campagneactiviteiten;
  • Stuurt het campagneteam aan;
  • Is mede-verantwoordelijk voor alle interne en externe communicatie rondom campagne;
  • Stemt proactief af met het landelijke bestuurslid campagne;
  • Denkt met de bestuursleden mee over campagnegerelateerde activiteiten of uitingen;
  • Het voorbereiden en uitvoeren van de campagne van de gemeenteraadsverkiezingen van 2022;
  • Onderhoudt een groot netwerk;
  • Enthousiasmeert vrijwilligers en stuurt hen effectief aan.

Het bestuur van D66 Westland

Een bestuursfunctie biedt veel interessante en uitdagende mogelijkheden. Je bent goed zichtbaar, leert in korte tijd de afdeling en de partij kennen, draagt verantwoordelijkheid voor je eigen deelgebieden en kunt jezelf bewijzen op veel verschillende vlakken. Zowel binnen als buiten het bestuur is er veel ruimte, vrijheid en waardering voor het opzetten van nieuwe initiatieven.

Het bestuur is verantwoordelijk voor onder meer het organiseren van activiteiten ter ondersteuning van de fractie en het toewerken naar een succesvolle volgende gemeenteraadsverkiezing. Daarnaast is zij verantwoordelijk voor het goed functioneren van de afdeling in al haar facetten. Zij organiseert daarvoor activiteiten voor en door leden rondom debat, training en campagne.

Algemene informatie en kandidaatstelling

De zittingstermijn van een bestuurslid is 3 jaar, waarna deze zich eenmaal opnieuw verkiesbaar mag stellen voor dezelfde functie. De maximale zittingstermijn van een bestuurslid is 6 jaar. Een bestuursfunctie is onbezoldigd. De tijdsbesteding varieert sterk van enkele uren per week in rustige periodes, tot 10-15 uur vlak voor de verkiezingen.

De instelling van het bestuurslid vindt, middels stemming, plaats tijdens de volgende Algemene Ledenvergadering. Je kunt je kandidaat stellen door een mail te sturen naar bestuur@d66westland.nl. Je hoort voorafgaand aan de Algemene Ledenvergadering of je de enige kandidaat voor een functie bent of dat er meerdere kandidaten zijn. Voorafgaand aan de Algemene Ledenvergadering nemen wij contact met je op om nader kennis te maken en je te helpen voorbereiden op deze vergadering.

Laatst gewijzigd op 16 april 2021