maandag 6 september 2021

Wateringse klok helemaal verlept

In 1998 heeft bedrijvenvereniging InterWateringen ter gelegenheid van het twintigjarig bestaan aan de gemeente Wateringen een openbare klok aangeboden. Deze klok is geplaatst voor het gemeentehuis aan de Dorpskade, naast de dorpsrotonde.

“De onthulling was nog een heel spektakel, met een nogal zenuwachtige burgemeester Van den Bos en ondernemer Leo van der Goes in een hijsbak ver boven de grond om het doek van de klok te halen”, herinnert steunraadslid Maxim van Ooijen zich, “daarmee werd de klok als geschenk aan de gemeente Wateringen aangeboden.”

De afgelopen jaren heeft de gemeente Westland het onderhoud laten versloffen. In het verleden werd er nog onderhoud gepleegd en gezorgd dat de klok aan beide kanten de juiste tijd aangaf. Inmiddels staat de klok er verlept bij en wijzen beide zijden elk een andere tijd aan die niet de juiste is.

Maxim van Ooijen: “Het is natuurlijk geen gezicht hoe de klok er nu bij staat. De klok heeft een openbare functie, zeker zo vlak naast de bushalte. Natuurlijk is de klok van de Hervormde Kerk ook dichtbij, maar die is voor mensen met wat slechtere ogen toch minder goed te zien. Het college heeft het altijd over schoon, heel en veilig als het over de openbare ruimte gaat. Dan mogen ze deze klok ook wel eens onder handen nemen.”

De D66-fractie heeft vragen gesteld die in de commissievergadering van 7 september 2021 beantwoord gaan worden.

Klok voor het gemeentehuis Wateringen op maandag 6 september 2021 om 9.14 uur.