vrijdag 19 maart 2021

“College laat kinderen in de kou staan”

D66 Westland is teleurgesteld dat het college van B&W vooralsnog het kostenplafond voor de jeugdzorg in stand wil houden. De partij vroeg eerder het plafond te heroverwegen omdat door de coronacrisis de zorgen over kinderen en jongeren toenemen.

“Uiteraard hebben we begrip voor het feit dat we nog midden in de crisis zitten en dat nu nog veel onduidelijk is”, aldus fractievoorzitter Benjamin Hofland, “maar tegelijkertijd moeten jongeren zich simpelweg gesteund voelen, zeker in deze tijd. Volgens ons laat het college hierdoor onze kinderen en jongeren in de kou staan.”

Het college zegt in de antwoorden op de vragen dat bij pijnlijke en moeilijke keuzes de raad wordt betrokken. Hofland: “Hiermee geeft het college natuurlijk eigenlijk te kennen geen moer te willen veranderen en dat het daardoor de komende jaren niet vanzelfsprekend is dat kinderen en jongeren de hulp krijgen die nodig is. Het is teleurstellend om dat te moeten constateren. We zullen dan ook ons best doen om het college op andere gedachten te brengen.”