maandag 15 februari 2021

“Organiseer snel activiteiten voor jongeren”

D66 Westland wil dat de gemeente op korte termijn al begint met het organiseren van activiteiten voor jongeren. Hiervoor heeft het Rijk afgelopen vrijdag geld vrijgemaakt. In totaal wordt er 200 miljoen uitgetrokken om kwetsbare groepen extra te ondersteunen. De staatssecretaris heeft aangegeven dat de gemeenten aan zet zijn bij de organisatie van de activiteiten.

D66 Westland heeft in schriftelijke vragen aandacht gevraagd voor de geboden mogelijkheden voor jongeren. “De effecten van de huidige lockdown zijn heftig voor de jeugd”, aldus fractievoorzitter Benjamin Hofland, “Nu het geld er is, moet de gemeente heel snel aan de slag. Onze jeugd heeft nú behoefte aan ontmoetingen, contacten en activiteiten.”

“Het liefst gaan alle jongeren weer gewoon naar school, de plek waar jongeren contact maken, maar helaas gaat dat nu niet”, aldus Benjamin Hofland, “We zijn het aan onze jongeren verplicht om zo snel als mogelijk te bekijken wat er kan binnen bibliotheken, wijkcentra of sportgelegenheden.”