dinsdag 11 juni 2019

D66: “Is het college nog wel geloofwaardig?”

“Toen ik de plannen voor het Emmaplein zag, kwam de stoom zo ongeveer uit mijn oren. Wéér doet het college niets aan de bestrating in het centrum van Naaldwijk”, zegt D66-fractievoorzitter Benjamin Hofland.

Afgelopen week werd bekend dat het onderhoud aan het Emmaplein in Naaldwijk van start gaat. Hoewel ook de rest van het Naaldwijkse centrum dringend aan onderhoud toe is, wordt alleen het Emmaplein maar aangepakt.

D66 Westland stelde in april 2016 al vragen over de belabberde toestand van de bestrating van onder andere de Molenstraat en de Prins Bernhardstraat. Sindsdien waren er diverse moties en rondvragen nodig om het college hieraan te herinneren, helaas zonder tastbaar resultaat.

“Het is fijn dat het college eens iets doet, maar hiermee wordt de toezegging die sinds 2016 staat na drie jaar nog steeds niet uitgevoerd”, aldus fractievoorzitter Benjamin Hofland, “Het is een schande dat de straten in het centrum er nog altijd zó bijliggen. Dat roept de vraag op hoe geloofwaardig dit college nog is als ze een toezegging doen. Als het nog langer gaat duren, kunnen we de wielerronde uitbreiden met het onderdeel Westlandse kasseienrit.”

D66 heeft weer schriftelijke vragen gesteld over de onderhoudstoestand van het centrum en vraagt het college op welke termijn er nu eindelijk een concreet uitgewerkt plan komt.